Ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne.

Awatar użytkownika

Topic author
Epitet
Generał
Generał
Posty: 12992
Rejestracja: 16 sty 2011 19:01
Podziękował: 498 razy
Otrzymał/a podziekowań: 554 razy
Status: Offline

Ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne.

Postautor: Epitet » 20 lis 2018 11:05

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7.09.2010 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne

Tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 793 z dnia 6.06.2016 r.

link http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4 ... cji-z.html

OGÓLNE WYMAGANIA TECHNICZNE POJAZDU UBEZPIECZAJĄCEGO


Załącznik nr 6

OGÓLNE WYMAGANIA TECHNICZNE POJAZDU UBEZPIECZAJĄCEGO

1. Pojazd samochodowy ubezpieczający musi być wyposażony co najmniej w:

1) szyby wykonane w klasie co najmniej BR2 według normy PN-EN 1063 (lub w równoważnej klasie), bez możliwości ich otwierania;
2) przedział osobowy wykonany w klasie co najmniej FB 2 według normy PN-EN 1522 (lub w równoważnej klasie);
3) drzwi przedziału osobowego z mechanizmem centralnego blokowania;
4) system klimatyzacji i wentylacji wnętrza;

5) immobiliser spełniający wymagania dyrektywy Rady 74/61/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie urządzeń zabezpieczających pojazdy silnikowe przed bezprawnym użyciem (Dz. Urz. WE L 38 z 11.02.1974, str. 22, z późn. zm. - Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 2, str. 49, z późn. zm.)*), zwanej dalej "dyrektywą 74/61/EWG", lub Regulaminu nr 116 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych -
Jednolite wymagania techniczne dotyczące ochrony pojazdów silnikowych przed bezprawnym użyciem, zwanego dalej "regulaminem nr 116 EKG ONZ";

6) modułowy samochodowy system alarmowy spełniający wymagania dyrektywy 74/61/EWG*) lub regulaminu nr 116 EKG ONZ, posiadający co najmniej następujące właściwości:
a) funkcję "panika" włączaną i wyłączaną jednym przyciskiem pilota radiowego i dodatkowym wyłącznikiem wewnątrz przedziału osobowego,
b) rezerwowe zasilanie,
c) dodatkową syrenę alarmową,
d) czujniki ochrony wnętrza,
e) blokadę pracy silnika,
f) tryb serwisowy,
g) sygnalizację alarmową wszystkimi światłami kierunkowskazów;

7) monitorowany z zewnątrz system lokalizacji satelitarnej i sygnalizacji napadu;
8) system transmisji alarmu przekazujący informacje co najmniej o:
a) położeniu pojazdu,
b) prędkości pojazdu,
c) otwarciu i zamknięciu drzwi przedziału ładunkowego i osobowego,
d) stanie alarmowania samochodowego systemu alarmowego,
e) włączeniu i wyłączeniu silnika.

2. Urządzenia elektroniczne i elektryczne zamontowane w pojeździe powinny spełniać, w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej, wymagania dyrektywy Rady 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. odnoszącej się do zakłóceń radioelektrycznych (kompatybilności elektromagnetycznej) pojazdów (Dz. Urz. WE L 152 z 06.07.1972, str. 15, z późn. zm. - Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne rozdz. 13, t. 1, str. 226, z późn. zm.)**) lub regulaminu nr 10 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych -Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
3. Dodatkowa instalacja elektryczna pojazdu (po zabudowie) powinna spełniać wymagania normy PN-S 76021 (rodzaje i zakres badań według punktu 4.1.b tablica 2 kolumna 4 tej normy).
4. Koła pojazdu powinny być wykonane z wkładkami masywowymi lub w innej konstrukcji umożliwiającej po przebiciu opony dalszą jazdę przez 15 km z prędkością 50 (+/-5) km/godz.
5. W pojazdach ubezpieczających nie dopuszcza się stosowania instalacji gazowej.


Tyle przepisy.
Nie ma to jak jeść do syta, spać słodko i żyć beztrosko...

Wróć do „Konwój”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości