Reklama

Wydział Postępowania Administracyjnych - postępowanie

Awatar użytkownika

Topic author
LukaPuka
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2018 22:51
Otrzymał/a podziekowań: 1 raz
Status: Offline

Wydział Postępowania Administracyjnych - postępowanie

Postautor: LukaPuka » 13 kwie 2018 21:02

Czy Wydział Postępowań Administracyjnych ma obowiązek poinformować o skreśleniu z listy kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej daną osobę?

Awatar użytkownika

senex
Generał Brygady
Generał Brygady
Posty: 3867
Rejestracja: 02 gru 2013 11:40
Podziękował: 142 razy
Otrzymał/a podziekowań: 448 razy
Status: Offline

Re: Wydział Postępowania Administracyjnych - postępowanie

Postautor: senex » 15 kwie 2018 07:50

Tak.
Jako stronę postępowania administracyjnego.
Każda przebyta do końca droga prowadzi dokładnie donikąd

Awatar użytkownika

Razorblade1967
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 2353
Rejestracja: 18 paź 2011 19:45
Podziękował: 1 raz
Otrzymał/a podziekowań: 570 razy
Status: Offline

Re: Wydział Postępowania Administracyjnych - postępowanie

Postautor: Razorblade1967 » 15 kwie 2018 08:45

LukaPuka pisze:Czy Wydział Postępowań Administracyjnych ma obowiązek poinformować o skreśleniu z listy kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej daną osobę?


UoOOiM w art.29 stanowi, że

8. Skreślenie z listy następuje w formie decyzji administracyjnej właściwego
komendanta wojewódzkiego Policji.


Czyli KWP musi więc przeprowadzić postępowanie administracyjne zgodnie z zasadami zawartymi w Kodeksie postępowania administracyjnego:

1/ Powiadomić o wszczęciu postępowania.

Art. 61
[...]
§ 4. O wszczęciu postępowania z urzędu lub na żądanie jednej ze stron należy zawiadomić wszystkie osoby będące stronami w sprawie.


2/ Udostępnić akta do wglądu stronom postępowania.

Art.73
§ 1. Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
§ 1a. Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu.[...]


3/ Doręczyć decyzję administracyjną.

Art. 109.
§ 1. Decyzję doręcza się stronom na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.[...]


W przypadku gdy jesteśmy stroną postępowania administracyjnego warto zapoznać się z treścią KPA - http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 0168Lj.pdf

Awatar użytkownika

ochrona22
Plutonowy
Plutonowy
Posty: 192
Rejestracja: 20 paź 2015 14:17
Podziękował: 32 razy
Otrzymał/a podziekowań: 24 razy
Status: Offline

Re: Wydział Postępowania Administracyjnych - postępowanie

Postautor: ochrona22 » 16 kwie 2018 11:41

Razorblade1967 pisze:
LukaPuka pisze:Czy Wydział Postępowań Administracyjnych ma obowiązek poinformować o skreśleniu z listy kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej daną osobę?


UoOOiM w art.29 stanowi, że

8. Skreślenie z listy następuje w formie decyzji administracyjnej właściwego
komendanta wojewódzkiego Policji.


Czyli KWP musi więc przeprowadzić postępowanie administracyjne zgodnie z zasadami zawartymi w Kodeksie postępowania administracyjnego:

1/ Powiadomić o wszczęciu postępowania.

Art. 61
[...]
§ 4. O wszczęciu postępowania z urzędu lub na żądanie jednej ze stron należy zawiadomić wszystkie osoby będące stronami w sprawie.


2/ Udostępnić akta do wglądu stronom postępowania.

Art.73
§ 1. Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
§ 1a. Czynności określone w § 1 są dokonywane w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu.[...]


3/ Doręczyć decyzję administracyjną.

Art. 109.
§ 1. Decyzję doręcza się stronom na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.[...]


W przypadku gdy jesteśmy stroną postępowania administracyjnego warto zapoznać się z treścią KPA - http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 0168Lj.pdf


Ponadto : "Wyrok WSA z 29 marca 2007 r., sygn. akt VI S.A./Wa 38/07

ZA SKUTECZNE UZNAJE SIĘ DORĘCZENIE:

• bezpośrednio do rąk adresata, kiedy to odbiór przesyłki potwierdzany jest jego własnoręcznym podpisem i podaniem daty,

• dorosłemu domownikowi za pokwitowaniem (listonosz nie ma prawa żądać okazania dokumentu tożsamości, sam musi ocenić, czy osoba odbierająca pismo jest pełnoletnia),

• sąsiadowi lub dozorcy, umieszczając o tym informację w skrzynce pocztowej adresata,

• po dwukrotnym awizo - nieodebranie przesyłki (przez zapomnienie albo z rozmysłem) w ciągu 14 dni powoduje, że doręczenie pisma uważa się za dokonane." [dziekuje]

Awatar użytkownika

Topic author
LukaPuka
Szeregowy
Szeregowy
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2018 22:51
Otrzymał/a podziekowań: 1 raz
Status: Offline

Re: Wydział Postępowania Administracyjnych - postępowanie

Postautor: LukaPuka » 19 kwie 2018 21:23

Dziękuje, jesteście wielcy !

Wróć do „Ustawy i Rozporządzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości